Közoktatás Székács Linda

"Csak látszatra volt olyan, mint a korábbi években" - így látják a magyar központi felvételi feladatsorokat a magyartanárok

Elolvasom

51 ezer nyolcadikos, 10 ezer hatodikos és 7 ezer negyedikes diák írta meg a központi írásbeli felvételi vizsgát január 18-án szombaton. A nyolcadikosok magyar feladatsoráról Kovács Krisztina magyar-történelem szakos tanárral, a Webkurzus felkészítő pedagógusával, a hatodik és negyedik osztályosok magyar feladatsorát pedig Schiller Mariann, a Magyartanárok Egyesületének képviselője értékelte.

Érettségi-felvételi Székács Linda

Az irodalomtanítás halála az új magyarérettségi, amin az elmúlt évek leggyengébb teljesítményét érték el a diákok

Elolvasom

Közel hat százalékponttal teljesítettek rosszabbul a diákok a 2024-es középszintű magyarérettségin, mint az elmúlt években. Az új, lexikális tudást számonkérő érettségi vizsga - és ezzel együtt a magyartanítás - vesztét már évekkel az új rendszer bevezetése előtt megjósolták a magyartanárok, akik szerint az irodalomtanítás halála és "nemzetgyalázás" az új típusú érettségi.

Közoktatás Szabó Fruzsina

„Miért kellene hatodikban felismerni a páros rímet? Tananyag ugyan, de semmit nem mond el a gyerekek készségeiről”

Elolvasom

Szófajok felismerésével, jól elválasztott szavakkal, bebiflázott szólásokkal sok pontot szerezhettek a negyedikesek és a hatodikosok a szombati írásbeli felvételin, az viszont nem derült ki az írásbelin, kinek milyen alapkompetenciáik, készségei vannak, és vajon megállják-e majd a helyüket egy tehetséggondozó gimnáziumban – mondja a feladatsorokról a budapesti Radnóti gimnázium magyartanára, aki szerint sokkal több szövegértési feladatra lenne szükség. De nem akármilyenekre.

Közoktatás Szabó Fruzsina

„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben"

Elolvasom

Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg, hogyan gondolkodik egy felvételiző, kreatív-e, van-e nyelvi érzéke, hogy ha bekerül egy tehetséggondozó, hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumba, akkor ott hogyan fogja megállni a helyét – mondta az Eduline-nak a negyedikesek és a hatodikosok magyar nyelvi felvételijéről a Radnóti-gimnázium tanára.